Jag vet varför det regnade idag

Det har varit fullt upp med att ställa iordning inför visningen på villan idag. Tur att man valde rätt praktikplats så man har lite koll på läget i alla fall.
Usch samdigt som det känns skönt att fixa och dona så är det jobbigt när man tänker på anledningen till varför man springer runt som en galning med blommor, frukter och annat,
Det var ju visning på våran villa, min egna som jag bott i hela mitt liv. Hur ska detta gå!!!?
Mamma och pappa kände promt för att köpa en lägenhet i stan och jag kan ju inte bo kvar här så jag får hänga på, visst självklart som mina vänner säger så kommer det bli skönt att bara ta en lätt promenad så är man nere på stan. Men villa och lägenhet är faktiskt 2 olika saker speciellt när man är van med något stort och ska in i något annat som inte ens har en gräsmatta utan terass.

Det värsta är att folk är som djur när det gäller visningar. Vi han inte ens lämna huset så kom det massor med bilar och folk, mäklaren hade inte ens kommit... De första kom redan 1 timme innan visning och började gå omkring på tomten, det är ändå folk som fortfarande bor här, så fäst vid vad som är mitt och vad jag tycker om som jag är blev jag lite irriterad. Så pappa upplyste lite om att visningen var om en timme och man kunde ju inte annat än le när de som kom 1 timme tidigt skämdes och bad om ursäkt för att de hade tagit fel på tiden det var säkra på att klockan var tid för visning,
men icke!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0